مهندسان فردا

زکات علم نشر آن است. امام علی(ع)

مهندسان فردا

زکات علم نشر آن است. امام علی(ع)

ریزترین دوربین فیلم برداری جهان ساخته شد

هنوز به یک هفته نمی رسد که دوربین Awaiba که به کوچکی یک کبریت بود در ابعاد ۱ میلی متر در ۱ میل در ۱٫۵ میل عنوان کوچکترین دوربین جهان را به خود اختصاص داده بود ، اما انگار این عنوان تنها به مدت یک هفته شایسته Awaiba بود و این عنوان نصیب شرکت سازنده دستگاه ها و لوازم پزشکی medigus شد . این دوربین با قطر ۰٫۹۹ میلی متر و تنها با اختلاف ۰٫۰۱ میلی متر نسبت به دوربین قبلی جایگاه نخست را تا این لحظه دارد . ۰٫۰۱ میلی متر در دنیای گجت های آندوسکپی چیز کمی نیست .

دوربین مینیاتوری Medigus برای عملیات های تشخیصی و جراحی که در آنها نمی توان از اسکوپ های بزرگ تر استفاده کرد طراحی شده .این دوربین در علومی مثل دانش قلب شناسی ، استخوان شناسی و استخوان بندی ، مطالعه معده و روده ، دانش بیماریهای زنان و زایمان ، بیماریهای گوش و حلق و بینی و همچنین جراحی هایی که در آنها از ربات استفاده می شود ، بسیار کاربرد خواهد داشت . این دوربین از یک سنسور CMOS به اندازه ۰٫۶۶ میلی متر در ۰٫۶۶ میلی متر برای کیفیت تصویر بالای ۴۵۰۰۰ پیکسلی استفاده می کند .

به نظر من که خیلی جالب خواهد بود مثلا فرایند هضم غذا یا هر پروسه جالب و سوال برانگیزی در بدن را به صورت زنده مشاهده کنیم . حال باید منتظر شرکت یا فرد دیگری باشیم تا دوربین ۰٫۹۸ میلی متری خود را معرفی و این عنوان را از آن خود کند . 

سرسره بازی تو دانشگاه

اگه بچه تهران هستی و پارک آبی آزادگان نرفتی … خب حتما برو . اونایی که رفتن می دونن که چند تا سرسره آبی بزرگ داره که خدایی جرات می خواد ازش سر بخوری چون یهو ته دلت خالی می شه و دلت هری میریزه. دانشگاه technische در مونیخ آلمان سرسره های غول آسایی برای پایین اومدن از طبقات بالایی دانشگاه به سمت حیاط دانشگاه طراحی کرده و ساخته . من که نرفتم شماهم قطعا نرفتید اما به نظرم واقعا لذت بخشه وقتی کلاست تموم می شه و حسابی خسته و کوفته ای با این سرسره خودتو به پایین برسونی . نظر شما چیه؟