مهندسان فردا

زکات علم نشر آن است. امام علی(ع)

مهندسان فردا

زکات علم نشر آن است. امام علی(ع)

رشته مهندسی مکانیک در طراحی جامدات

 

هدف تربیت آزمایشگاهی متخصصانی است که بتوانند در مراکز تولید و کارخانه‌ها اجزاء و مکانیزم ماشین‌آلات مختلف را طراحی کنند. دروس این دوره شامل دروس نظری، آزمایشگاهی، کارگاه و پروژه و کارآموزی است. فارغ‌التحصیلان می‌توانند در کارخانجات مختلف نظیر خودروسازی ، صنایع نفت، ذوب فلزات و صنایع غذایی و غیره مشغول شوند و برای این دوره امکان ادامه تحصیل تا سطح کارشناسی ارشد و دکتری در داخل یا خارج از کشور وجود دارد. موفقیت داوطلبان به آگاهی آنها در دروس جبر و مثلثات، هندسه ، فیزیک و مکانیک همچنین آشنایی و تسلط آنان به زبان خارجی بستگی فراوان دارد. از جمله دروس این دوره می‌توان دروس مقاومت مصالح، طراحی و دینامیک را نام برد. در این رشته زمینه اشتغال و بازارکار خوب وجود دارد و مطالب ارائه شده در طول تحصیل برای دانشجویان محسوس و قابل لمس است.

ادامه مطلب ...

تازه‌ترین شاهکار طراحی ایرانی بی‌.ام‌.و !

تازه های تکنولژی 

نادر فقیه‌زاده یکی از 20 طراح مطرح بی.ام. و که در دفتر زوریخ این شرکت مشغول به کار است...
 
بی.ام.و با دست پر و طرح‌هایی جذاب در نمایشگاه خودرو امسال شرکت کرده است. از طراحی بی‌نظیر نمونه مفهومی سری6 توسط نادر فقیه‌زاده گرفته تا موتورهای دیزلی جدید و صندوق عقبی که با اشاره راننده باز می‌شود.
نادر فقیه‌زاده یکی از 20 طراح مطرح بی.ام. و که در دفتر زوریخ این شرکت مشغول به کار است.

پیش از این نیز طراحی داخلی بی.ام.و Gran Coupe و جدیدترین محصولات سری7 به عهده او بوده است. فقیه‌زاده که تجربه طراحی برای مرسدس بنز و جوایز متعدد برای طراحی سری7 بی.ام.و را در کارنامه دارد، طراحی سری6 را توسعه و ادامه زبان طراحی آغاز شده از سری5 این شرکت می‌داند. او درباره طراحی سری6 می‌گوید: «این اولین‌بار است که فناوری نقش مهمی در طراحی داخلی و خارجی یک نمونه ایفا کرده است».. 

 

اولین رونمایی از بی.ام.و ایکس3
بدون‌شک بی.ام.و ایکس3 با داینامیک بالا، سهولت رانندگی، طراحی داخلی جذاب و تطبیق‌پذیری با جاده‌های گوناگون یکی از نمونه‌های پیشرو بی.ام.و و الهام‌بخش طراحی‌های آینده این شرکت خواهد بود.

 

به گزارش وبلاگ رسمی بی.ام.و، برای بهبود عملکرد در این نمونه از دو موتور متفاوت استفاده شده و این برای اولین‌بار است که سیستم خودکار روشن/خاموش اتومبیل در یک موتور شش‌سیلندر خطی و جعبه‌دنده اتوماتیک هشت‌سرعته ادغام می‌شود.

 

علاوه بر این بخش‌های تازه‌ای به پلتفرم ConnectedDrive ایکس3 اضافه شده‌اند که از میان آنها می‌توان به چراغ‌های جلوی تطبیقی، صفحه نمایش تازه در بخش کنترل و هدایت و دوربین‌های دید پشت با نمای بالا اشاره کرد.

السلام علیک یا فاطمه الزهرا (س)

 

یا علی(ع) رفتم بقیع ، اما چه سود

هر چه گشتم ، فاطمه(س) آنجا نبود

یا علی(ع) قبر پرستویت کجاست؟

آن گل صد برگ خوشبویت کجاست؟

هر چه باشد ، من نمک پرورده ام

دل به عشق فاطمه (س) خوش کرده ام

 

آکواریوم باگنجایش دو قاشق چایخوری آب و ماهی های واقعی

خبرآنلاین: این آکواریوم شیشه‌ای در اندازه ۳۰ х ۲۴ х ۱۴ میلی‌متر گنجایش نگهداری ۱۰ میلی لیتر آب را دارد که این طراح روسی گیاهان مینیاتوری، خرده‌سنگ و ماهیان واقعی را در آن جای داده است.